- DMN
- Teksto dydis:
- Spausdinti
2015-ieji kauniečiams įsiminė pingančiais degalais ir suremontuotomis miesto gatvėmis. Asmeninis automobilis tapo dar prieinamesnis. Tačiau autobusais ir troleibusais miestiečius vežanti UAB „Kauno autobusai“ džiaugiasi didėjančiu keleivių skaičiumi. Apie tai kalbėjomės su juo besinaudojančiais paprastais kauniečiais ir bendrovės specialistais.
Problema – parkavimas
Dienraštis pakalbino kauniečius, kurie kasdien naudojasi viešojo transporto paslaugomis.
Mūsų pašnekovas Dominykas kiekvieną darbo dieną į miesto centrą važiuoja iš Dainavos mikrorajono. Nuo Partizanų gatvės atokiausio kampo iki centro jis autobusu nuvyksta per 20 min. Net rytinio ar vakarinio piko valandomis vaikinas sako nepastebėjęs, kad jo kelionės laikas gerokai prailgtų.
Kaunietis svarstė galimybę įsigyti nuosavą automobilį, tačiau gerai apgalvojęs nusprendė, kad važinėti viešuoju transportu kur kas racionaliau. Programuotoju dirbantis vaikinas apskaičiavo, kad išlaidos toli gražu neapsiribotų vien mašinos pirkimu.
„Daugelis neįvertina, kad reikėtų papildomai investuoti į daugelį su automobiliu susijusių dalykų. Pavyzdžiui, jo draudimą. Ypač jei mašina paliekama daugiabučio kieme ar gatvėje, kur yra didelė vagystės ar smulkesnės žalos tikimybė – deja, mano draugai turi tokios karčios patirties. Vadinasi, reiktų drausti ne tik privalomuoju civiliniu draudimu, bet ir nepigiu kasko, kuris kainuotų ne vieną šimtą eurų“, – dėstė jis.
Bet labiau nei išlaidos draudimui ar degalams pašnekovui kliūva automobilio parkavimo problema. Daugiabučio, kuriame jis gyvena, kiemas yra grūste prigrūstas mašinų, tad rasti vietą automobiliui pastatyti sunku, o grįžus vėliau vakare – beveik neįmanoma.
Laukimas – tik simbolinis
Dominyko nuomone, vienintelis viešojo transporto nepatogumas – jis nevažiuoja pagal individualius kiekvieno keleivio pageidavimus, tad kartais stotelėje tenka palaukti. Tiesa, tas laukimas nepalyginamas su ankstesniais laikais, kai dairytis savojo autobuso ar troleibuso neretai tekdavo gerą pusvalandį, o retesnio maršruto – ir valandą.
„Kada į stotelę atvažiuos autobusas, dabar patogiai gali pasižiūrėti internete ar mobiliajame telefone, atvykimo laiką rodo ir švieslentės stotelėse, tad ilgiau kaip 5 ar 7 min. turbūt nė karto neteko laukti, bet vis tiek atrodo, kad tai – daug. Turbūt dabar, kai gyvenimo tempas didžiulis, pasikeitė ir laiko vertės samprata“, – pats iš savo pastebėjimo nusišypsojo vaikinas.
Dominykas tvirtino rytais iš Dainavos mikrorajono į Centrą nukeliaujantis itin patogiai. Kiek sudėtingiau po darbo grįžti namo. Mat apie 17 val. jam tinkamų maršrutų autobusuose keleivių – gausu.
Pasvėręs argumentus „už“ ir „prieš“ jis nutarė, kad viešuoju transportu pasikliauti verta. Jaunam žmogui, mokančiam taupyti pinigus, ne paskutinis argumentas – kelionių kaina.
Mokydamasis universitete jis važinėdavo su lengvatiniu mėnesiniu bilietu, kainuodavusiu vos kelis eurus.
„Tada važiavimo išlaidų apskritai nejausdavau. Dabar, kai studento pažymėjimo nebeturiu, jau reikia mokėti visą kainą. Todėl prieš kiekvieną mėnesį paskaičiuoju, ar man verta pirkti mėnesinį bilietą, ar verstis vienkartiniais“, – pasakojo programuotojas.
Daugiau komforto ir saugumo
Kita pašnekovė Greta kiekvieną darbo dieną keliauja iš Panemunės mikrorajono į darbovietę Laisvės alėjoje, o vakare grįžta atgal. Viešuoju transportu ji važinėja ne vieną dešimtmetį. Pastaraisiais metais moteriai dažniausiai tenka važinėti 3-iojo ir 43-iojo maršruto autobusais. Apie 10 km atstumą iki darbo ji įveikia greičiau nei per pusvalandį. Neseniai atidarius ilgai remontuotą Panemunės tiltą kelionė gerokai sutrumpėjo.
„Paprastai aš renkuosi autobusą. Tik jei labai skubu, sėdu į mikroautobusą. Beje, pastebiu, kad tarp šių transporto rūšių vyksta neakivaizdi konkurencija. Jei lentelė rodo, jog į stotelę netrukus atvyks autobusas, tai, žiūrėk, prieš tai atlėks ir mikroautobusas“, – sakė Greta.
Mikroautobuso bilietai – tik vienkartiniai, kainuojantys 90 centų. Autobuso ar troleibuso vienkartinis bilietas, jei perkamas iš anksto, be nuolaidų kainuoja 58 centus, lengvatinis – 29 centus. Moteris perka terminuotą mėnesinį elektroninį bilietą už 24,33 euro per mėnesį, leidžiantį kasdien važinėti neribotai – kad ir dešimt kartų per dieną.
Gretos nuomone, važiuoti autobusu yra gerokai saugiau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Kauno švara“ ir „Žaliasis taškas“ tyrė kauniečių plastiko ir metalo pakuočių atliekų konteinerį
Gegužės 28 d. Kaune, Ukmergės gatvėje, esančiame kieme vyko plastiko ir metalo konteinerio krata, kurios metu gyventojai buvo supažindinti su neteisingo rūšiavimo pavyzdžiais ir mokomi tai daryti teisingai. ...
-
Didysis bijūnų žydėjimas prasidėjo: kolekcija praturtinta retomis rūšimis ir vertingomis veislėmis3
Paskutinę gegužės savaitę Vytauto Didžiojo universiteto Botanikos sode Kaune pražydo didžioji dalis bijūnų. Daugiausia tai Lactiflora, Hybrid Herbacea ir Itoh grupių bijūnai. Ankstyviausi – krūminiai bijūnai (Paeonia suffruticosa) ir rū&sca...
-
Vandens dulksna sugrįžo į Laisvės alėją!4
„Pasirūpinome, kad karštomis dienomis pasivaikščiojimai po pagrindinę Kauno pėsčiųjų gatvę būtų malonesni – po šaltojo sezono pertraukos vėl kviečiame kauniečius ir miesto svečius atsigaivinti po vandens dulksna&l...
-
Vyriausybė pritarė Šaulių sąjungos vado pavaduotojo atleidimui4
Vyriausybė trečiadienio posėdyje nusprendė atleisti iš Lietuvos šaulių sąjungos (LŠS) vado pavaduotojo pareigų atsargos majorą Židrūną Šadauskį. ...
-
Gyventojai nerimauja: ar Kaunas spės pasiruošti artėjančiai šventei?6
Iki Dainų šventės, šiemet mininčios 100 metų, liko kiek mažiau nei mėnuo. Šventės pradžia su grandioziniu atidarymu numatyta Kaune, tačiau Dainų slėnyje dar zuja buldozeriai, dirba darbininkai. ...
-
Kauno pietrytiniam aplinkkeliui ir Vandžiogalos plentui – 4 mln. eurų1
Valstybei svarbiais pripažintiems dviem kelių projektams – Kauno pietrytinio aplinkkelio tiesimui ir Vandžiogalos plento rekonstrukcijai – šiemet bus skirta 4 mln. eurų iš Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP), prane&sc...
-
Naują mokomąjį poligoną policijai Kauno rajone įrengti tikimasi iki 2026 metų30
Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė sako, kad policijos taktikos poligoną ir kitą pareigūnų mokymui reikalingą infrastruktūrą Mastaičiuose įrengti planuojama iki 2026 metų. ...
-
Atsistatydina Šaulių sąjungos vado pavaduotojas: priežastis – labai gyvenimiška10
Krašto apsaugos ministerija siūlo iš Lietuvos šaulių sąjungos (LŠS) vado pavaduotojo pareigų atleisti atsargos majorą Židrūną Šadauskį. ...
-
Jaukais tapę jaunuoliai: vietoje atlyginimo – psichologinis smurtas4
Kelių Kauno įmonių darbuotojai kaltina darbdavį nesąžiningu elgesiu, nemokamu atlyginimu, nelegaliu darbu bei psichologiniu smurtu. Į tokią situaciją esą pakliuvo net keli jaunuoliai, susigundę galimybe be didelių pastangų padaryti karjerą ir tap...
-
Dziudo turnyras Lapėse: įteikta taurė ir išdalyti medaliai
Gegužės 18 d. Lapių pagrindinėje mokykloje vyko jau tradicinis moksleivių dziudo turnyras „Lapių seniūnijos taurė 2024“. Jame dalyvavo ir dėl Lapių seniūnijos taurės varžėsi gausus būrys sportininkų iš Alytaus miesto ir rajon...