Quantcast

Mies­to vie­ša­sis trans­por­tas vėl po­pu­lia­rė­ja

2015-ie­ji kau­nie­čiams įsi­mi­nė pin­gan­čiais de­ga­lais ir su­re­mon­tuo­to­mis mies­to gat­vė­mis. As­me­ni­nis au­to­mo­bi­lis ta­po dar priei­na­mes­nis. Ta­čiau au­to­bu­sais ir tro­lei­bu­sais mies­tie­čius ve­žan­ti UAB „Kau­no au­to­bu­sai“ džiau­gia­si di­dė­jan­čiu ke­lei­vių skai­čiu­mi. Apie tai kalbėjomės su juo be­si­nau­do­jan­čiais pa­pras­tais kau­nie­čiais ir bend­ro­vės spe­cia­lis­tais.

Prob­le­ma – par­ka­vi­mas

Dien­raš­tis pa­kal­bi­no kau­nie­čius, ku­rie kas­dien nau­do­ja­si vie­šo­jo trans­por­to pa­slau­go­mis.

Mū­sų pa­šne­ko­vas Do­mi­ny­kas kiek­vie­ną dar­bo die­ną į mies­to cent­rą va­žiuo­ja iš Dai­na­vos mik­ro­ra­jo­no. Nuo Par­ti­za­nų gat­vės ato­kiau­sio kam­po iki cent­ro jis au­to­bu­su nu­vyks­ta per 20 min. Net ry­ti­nio ar va­ka­ri­nio pi­ko va­lan­do­mis vai­ki­nas sa­ko ne­pas­te­bė­jęs, kad jo ke­lio­nės lai­kas ge­ro­kai prailg­tų.

Kau­nie­tis svars­tė ga­li­my­bę įsi­gy­ti nuo­sa­vą au­to­mo­bi­lį, ta­čiau ge­rai ap­gal­vo­jęs nu­spren­dė, kad va­ži­nė­ti vie­šuo­ju trans­por­tu kur kas ra­cio­na­liau. Prog­ra­muo­to­ju dir­ban­tis vai­ki­nas ap­skai­čia­vo, kad iš­lai­dos to­li gra­žu neap­si­ri­bo­tų vien ma­ši­nos pir­ki­mu.

„Dau­ge­lis neį­ver­ti­na, kad rei­kė­tų pa­pil­do­mai in­ves­tuo­ti į dau­ge­lį su au­to­mo­bi­liu su­si­ju­sių da­ly­kų. Pa­vyz­džiui, jo drau­di­mą. Ypač jei ma­ši­na pa­lie­ka­ma dau­gia­bu­čio kie­me ar gat­vė­je, kur yra di­de­lė va­gys­tės ar smul­kes­nės ža­los ti­ki­my­bė – de­ja, ma­no drau­gai tu­ri to­kios kar­čios pa­tir­ties. Va­di­na­si, reik­tų draus­ti ne tik pri­va­lo­muo­ju ci­vi­li­niu drau­di­mu, bet ir ne­pi­giu kasko, ku­ris kai­nuo­tų ne vie­ną šim­tą eu­rų“, – dės­tė jis.

Bet la­biau nei iš­lai­dos drau­di­mui ar de­ga­lams pa­šne­ko­vui kliū­va au­to­mo­bi­lio par­ka­vi­mo pro­ble­ma. Dau­gia­bu­čio, ku­ria­me jis gy­ve­na, kie­mas yra grūs­te pri­grūs­tas ma­ši­nų, tad ras­ti vie­tą au­to­mo­bi­liui pa­sta­ty­ti sun­ku, o grį­žus vė­liau va­ka­re – be­veik neį­ma­no­ma.

Lau­ki­mas – tik sim­bo­li­nis

Do­mi­ny­ko nuo­mo­ne, vie­nin­te­lis vie­šo­jo trans­por­to ne­pa­to­gu­mas – jis ne­va­žiuo­ja pa­gal in­di­vi­dua­lius kiek­vie­no ke­lei­vio pa­gei­da­vi­mus, tad kar­tais sto­te­lė­je ten­ka pa­lauk­ti. Tie­sa, tas lau­ki­mas ne­pa­ly­gi­na­mas su anks­tes­niais lai­kais, kai dai­ry­tis sa­vo­jo au­to­bu­so ar tro­lei­bu­so ne­re­tai tek­da­vo ge­rą pus­va­lan­dį, o re­tes­nio marš­ru­to – ir va­lan­dą.

„Ka­da į sto­te­lę at­va­žiuos au­to­bu­sas, da­bar pa­to­giai ga­li pa­si­žiū­rė­ti in­ter­ne­te ar mo­bi­lia­ja­me te­le­fo­ne, at­vy­ki­mo lai­ką ro­do ir švies­len­tės sto­te­lė­se, tad il­giau kaip 5 ar 7 min. tur­būt nė kar­to ne­te­ko lauk­ti, bet vis tiek at­ro­do, kad tai – daug. Tur­būt da­bar, kai gy­ve­ni­mo tem­pas di­džiu­lis, pa­si­kei­tė ir lai­ko ver­tės sam­pra­ta“, – pa­ts iš sa­vo pa­ste­bė­ji­mo nusišypsojo vai­ki­nas.

Do­mi­ny­kas tvir­ti­no ry­tais iš Dai­na­vos mik­ro­ra­jo­no į Cent­rą nu­ke­liau­jan­tis itin pa­to­giai. Kiek su­dė­tin­giau po dar­bo grįž­ti na­mo. Mat apie 17 val. jam tin­ka­mų marš­ru­tų au­to­bu­suo­se ke­lei­vių – gau­su.

Pas­vė­ręs ar­gu­men­tus „už“ ir „prieš“ jis nu­ta­rė, kad vie­šuo­ju trans­por­tu pa­si­kliau­ti ver­ta. Jau­nam žmo­gui, mo­kan­čiam tau­py­ti pi­ni­gus, ne pa­sku­ti­nis ar­gu­men­tas – ke­lio­nių kai­na.

Mo­ky­da­ma­sis uni­ver­si­te­te jis va­ži­nė­da­vo su leng­va­ti­niu mė­ne­si­niu bi­lie­tu, kai­nuo­da­vu­siu vos ke­lis eu­rus.

„Ta­da va­žia­vi­mo iš­lai­dų ap­skri­tai ne­jaus­da­vau. Da­bar, kai stu­den­to pa­žy­mė­ji­mo ne­be­tu­riu, jau rei­kia mo­kė­ti vi­są kai­ną. To­dėl prieš kiek­vie­ną mė­ne­sį pa­skai­čiuo­ju, ar man ver­ta pirk­ti mė­ne­si­nį bi­lie­tą, ar vers­tis vien­kar­ti­niais“, – pa­sa­ko­jo pro­gra­muo­to­jas.

Dau­giau kom­for­to ir sau­gu­mo

Ki­ta pa­šne­ko­vė Gre­ta kiek­vie­ną dar­bo die­ną ke­liau­ja iš Pa­ne­mu­nės mik­ro­ra­jo­no į dar­bo­vie­tę Lais­vės alė­jo­je, o va­ka­re grįž­ta at­gal.  Vie­šuo­ju trans­por­tu ji va­ži­nė­ja ne vie­ną de­šimt­me­tį. Pas­ta­rai­siais me­tais mo­te­riai daž­niau­siai ten­ka va­ži­nė­ti 3-io­jo ir 43-io­jo marš­ru­to au­to­bu­sais. Apie 10 km at­stu­mą iki dar­bo ji įvei­kia grei­čiau nei per pus­va­lan­dį. Ne­se­niai ati­da­rius il­gai re­mon­tuo­tą Pa­ne­mu­nės til­tą ke­lio­nė ge­ro­kai su­trum­pė­jo.

„Pap­ras­tai aš ren­kuo­si au­to­bu­są. Tik jei la­bai sku­bu, sė­du į mik­roau­to­bu­są. Be­je, pa­ste­biu, kad tarp šių trans­por­to rū­šių vyks­ta nea­ki­vaiz­di kon­ku­ren­ci­ja. Jei len­te­lė ro­do, jog į sto­te­lę ne­tru­kus at­vyks au­to­bu­sas, tai, žiū­rėk, prieš tai at­lėks ir mik­roau­to­bu­sas“, – sa­kė Gre­ta.

Mik­roau­to­bu­so bi­lie­tai – tik vien­kar­ti­niai, kai­nuo­jan­tys 90 cen­tų. Au­to­bu­so ar tro­lei­bu­so vien­kar­ti­nis bi­lie­tas, jei per­ka­mas iš anks­to, be nuo­lai­dų kai­nuo­ja 58 cen­tus, leng­va­ti­nis – 29 cen­tus. Mo­te­ris per­ka ter­mi­nuo­tą mė­ne­si­nį elekt­ro­ni­nį bi­lie­tą už 24,33 eu­ro per mė­ne­sį, lei­džian­tį kas­dien va­ži­nė­ti ne­ri­bo­tai – kad ir dešimt kar­tų per die­ną.

Gre­tos nuo­mo­ne, va­žiuo­ti au­to­bu­su yra ge­ro­kai sau­giau.



NAUJAUSI KOMENTARAI

zioma

zioma portretas
o kiek stavkiu pririnko anksciau , o jei neatnese pilnos tai net 1,5 menesio nedave dirbt draugeliui , , tikri buozes tada buvo , dabar sako moka alga ir nereikia dirbt po 16 valandu per diena ir 20 dienu i menesi , ir nest stavkes kad ant rytojaus galetum dirbt !

p.Kero ir savivaldybės politikų dėmesiui

p.Kero ir savivaldybės politikų dėmesiui portretas
po nevykusios Kauno transporto reformos , išgujus daugumą mikriukų, labai suprastėjo susisiekimas iš Baranausko gatvės. Dabar nei ja, nei Vydūno alėja nevažiuoja joks mikriukas. Panaikinus 24 mikriuką, nėra kuo nuvažiuoti į urmo bazę. "Megos" irgi be persėdimo nepasieksi. Kadangi čia pat prie Branausko g.studentų miestelis, autobusai visą laiką pilni, atsisėsti ir dieną negausi. Tvarkykitės. Nepamirškit, kad rinkimus Kupčinskas prakišo ir dėl durnai pertvarkyto transporto. Deja, nauja valdžia nesutvarko, ką sena padarė blogai. Mat ir vieni, ir kiti ponai viešuoju transportu nesinaudoja, tai jiems dzin miestiečių rūpečiai.

atspėk

atspėk portretas
Nežinau kaip dabar bet seniau buvo labai durnai sugalvota su 6 autobusu kuomet jis važiavo tik iki antro forto , tam durniui kuris tai sugalvojo : reikėjo vietoj 6 paleisti 12 , o ne durniuoti . Tas pats su persėdimais absoliučiai jokios logikos pvz jei su 35 nuo centro nuvarai prie mokesčių inspekcijos tai nespėji persėsti į 6 autobusą . Tas pats su 12 ir 6 ties antru fortu , taip pat antro forto stotelę reik naikinti ir padaryti šalia gatvės o neįsukinėt kaip yra dabar . Taip pat paderinti vakarinių autobusų persilenkimus ties vilniaus sustojimu . Kitų maršrutų nelabai atkreipiau dėmesio , bet jei įrengtumėt autobusuose , troleibusuose pasiūlymų / pageidavimų / skundų dėžutes , manau sulauktumėt protingų pasiūlymų ir pastebėjimų , o ne tokios dauniškos sistemos kurią sukūrė asmenys dar gaunantys didelę algą
VISI KOMENTARAI 19

Galerijos

Daugiau straipsnių