Quantcast

Ateities miesto susisiekimo sprendimai – pasiekiami ranka

  • Teksto dydis:

Ekonomiškai stipriausiose valstybėse sparčiai besiskverbianti ekologiško viešojo transporto plėtros vizija taip pat veržliai skleidžiasi ir Lietuvoje – Klaipėdoje gimusio elektrinio autobuso istoriją tęsia nauji ambicingi užmojai.

Įvertino pasiekimo svarbą

Kaip pripažino vienintelio elektrinių M3 kategorijos miesto autobusų gamintojo Lietuvoje – įmonių grupės „Vėjo projektai“ finansų departamento direktorė Nerija Lukienė, nacionaliniu ir tarptautiniu mastu tampame šalimi, kuriančia ir gaminančia originalius elektrinius autobusus, o artimoje perspektyvoje – tokių autobusų šalimi eksportuotoja.

Žinia apie Lietuvos ambiciją sukurti techninėmis bei ekologinėmis savybėmis išsiskiriančią transporto priemonę ėmė sklisti dar iki 2020 m. pavasario, kai buvo įvykdytas pirmasis kompanijos kontraktas dėl dviejų komercinių elektrinių autobusų „Dancer“ pristatymo Klaipėdos autobusų parkui, o šio pasiekimo svarba sutikta ir pripažinta ne tik Europos mastu.

Autobusai yra vienas iš Europai svarbių sprendimų kuriant tvarią ateitį ir žalesnius miestus.

„Kaip pažymėjo EK narė Inovacijų, mokslinių tyrimų, kultūros, švietimo ir jaunimo klausimais Mariya Gabriel, „Dancer“ autobusai yra vienas iš Europai svarbių sprendimų kuriant tvarią ateitį ir žalesnius miestus. 2020 m. ES atstovybė Vašingtone šiuos autobusus pristatė kaip labiausiai ES žaliąjį kursą atitinkantį Lietuvos projektą“, – sakė N. Lukienė.

Naujas žingsnis – baterijos

Užsitikrinusi ES fondų finansavimą, įmonės dukterinė bendrovė pastatė ir įrengė per 2,2 tūkst. kv. m ploto laboratoriją, sukūrė bei pagamino originalios konstrukcijos elektrinio miesto autobuso prototipą.

Viena svarbiausių „Dancer“ autobuso techninių sistemų yra elektrocheminis energijos šaltinis – baterija. Autobuso prototipe sumontuota išorės tiekėjo pagaminta baterija, kuriai galima naudoti ultragreitą pakrovimo technologiją – procesas užtrunka 8–10 min.

Kaip pasakojo N. Lukienė, dėl rinkoje jaučiamo šių elementų deficito bendrovės vadovybė nusprendė žengti dar toliau.

ES investicijos įmonių grupei „Vėjo projektai“ suteikė galimybę imtis naujo projekto, kurio tikslas – įrengti laboratoriją, sukurti ultragreito įkrovimo baterijų prototipą bei pagaminti jų  bandomąją partiją.

Uostamiesčiui papildomai skirta per 4 mln. eurų ES fondų lėšų 6 elektriniams autobusams įsigyti (3,5 mln. eurų skirta 2022 m. pavasarį).

Subūrė profesionalus

Pašnekovės pastebėjimu, bene daugiausia sąnaudų, įgyvendinant tokio pobūdžio projektus, reikalauja kvalifikuoto personalo parengimas bei jo išlaikymas.

Įmonė, kurioje darbuojasi 6 mokslo daktarai, apie pusė visų darbuotojų turi magistro kvalifikacijas, glaudžiai bendradarbiauja su Lietuvos bei užsienio universitetais, teikia jiems užsakymus taikomiesiems moksliniams darbams atlikti.

N. Lukienė neneigė, jog įmonei taip pat teko susidurti su koronaviruso pandemijos pasek-mėmis – vėluojančiais projekto veiklų įgyvendinimo terminais. Dėl pandemijos ir vis dar tebesitęsiančio karo strigo pirkimo procedūros, daugelis investicijų atidedamos arba mažinamos.

Vis dėlto šiuo metu projektas pasiekė baigiamąją stadiją, vyksta baterijos prototipo surinkimas ir paruošimas jo bandymams laboratorijos sąlygomis.

„Rengiamas pramoninio baterijos gaminio techninis projektas, kurio pagrindu bus pagaminta bandomoji partija, o jai savo ruožtu bus atlikti pramoniniai bandymai. Lygiagrečiai įsigyjama bei komplektuojama įranga ultragreito įkrovimo baterijų kūrimo laboratorijai“, – reziumavo pašnekovė.

Sulauks tolesnio skatinimo

Tuo metu viešąjį transportą nuosekliai atnaujinanti Klaipėda praėjusių metų pabaigoje sulaukė džiugios žinios – uostamiesčiui papildomai skirta per 4 mln. eurų ES fondų lėšų 6 elektriniams autobusams įsigyti (3,5 mln. eurų skirta 2022 m. pavasarį).

„Klaipėdos miesto taryba yra priėmusi sprendimą iki 2030 m. viešajam miesto transportui įsigyti 49 elektrines transporto priemones. Žvelgiant valstybiniu mastu, ženklias investicijas į transporto žalinimą savo kompetencijos rėmuose planuoja tiek Susisiekimo, tiek Aplinkos bei Vidaus reikalų ministerijos. Tad esame tikri, kad šioje srityje judame teisinga linkme“, – sakė N. Lukienė.

Savivaldybių viešojo transporto priemonių parkų atnaujinimas bus skatinamas ir toliau – naujoms transporto priemonėms įsigyti numatoma skirti 160 mln. eurų 2021–2027 m. laikotarpio ES fondų investicijų ir 69 mln. eurų Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšų, taip pat 6 mln. eurų – viešojo transporto priemonių įkrovimo infrastruktūrai.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija siekia atkreipti dėmesį, kad ES fondų investicijos prisideda prie gyvenimo kokybės gerinimo, kuria esminius pokyčius ir skatina gyventojus jaustis aktyvia Europos bendruomenės dalimi. 2021–2027 m. laikotarpiu Lietuva įgyvendins investicijų už daugiau nei 7,5 mlrd. eurų!



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ramus

Ramus portretas
1 snaige dar ne ziema.....

Suskeliai

Suskeliai portretas
vėl išradinėja dvirati:D) O kur garsusis tramvajus per Klaipėdos centra? Taigi buvo padaryta studija kainavusi šimtus tūkstančių euru Bet kuria gera idėja sugeba ne ivykdyt bet ja nugalabyt. Ką, būtų blogai jeigu per centrą eitų mažiukas, begarsis,,beūsis" tramvajus kaip Stokholme? BŪTU PUIKU. Alebettačiau kuomet rūpi tik procesas ir pinigu ėmimas be rezultato viskas išeina tep kap visada

>Geltonas ir Žalias

>Geltonas ir Žalias portretas
Kaip matome iš vis labjau nusigyvenančios ir į vargo ,,kumetyną" virstančios Lietuvos, ne raudonuosiuose čia esmė, o kaip tik tuose pačiuose a-lia patriotuose ir kituose partiniu gaujų niekšeliuose jau 35 metus ,,demokratiškai" valdančiame mūsų šalį. Na gal dar galima pripažinti faktą kad dabartiniai(valdžioje esantys ar į valdžią einantys) raudonieji yra tik parodija - kaip partija jie neaišku kas. Labjausiai panašu kad čia tik riboti, savanaudžiai politiniai prekybininkai bet tikrai ne socialdemokratai
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių