Quantcast

ES pradėjo „Facebook“ ir „Instagram“ tyrimą dėl su EP rinkimais susijusios dezinformacijos

  • Teksto dydis:

Europos Sąjunga antradienį pradėjo „Facebook“ ir „Instagram“ tyrimą dėl susirūpinimo, kad šios bendrovei „Meta“ priklausančios platformos nesugeba kovoti su dezinformacija internete prieš birželį vyksiančius Europos Parlamento rinkimus.

Kaip sakė už ES vidaus rinką atsakingas Europos Komisijos narys Thierry Bretonas (Tjeri Bretonas), tyrimu siekiama „užtikrinti, kad būtų imtasi efektyvių veiksmų, visų pirma siekiant užkirsti kelią „Instagram“ ir „Facebook“ pažeidžiamumo išnaudojimui kišantis iš užsienio“.

Tyrimas atliekamas pagal naująjį bloko Skaitmeninių paslaugų aktą (DSA) – svarbų įstatymą, kuriuo kovojama su neteisėtu turiniu internete. Pasitelkiant jį didžiausios pasaulio technologijų bendrovės verčiamos labiau saugoti naudotojus internete.

Europos Komisija teigė įtarianti, kad „Meta“ vykdoma reklaminių skelbimų priežiūra yra nepakankama ir kad tokiomis sąlygomis padidėjęs mokamų reklamų skaičius gali pakenkti „rinkimų procesams ir pagrindinėms teisėms, įskaitant vartotojų apsaugos teises“.

ES vadovai ypač nerimauja dėl Rusijos bandymų manipuliuoti viešąja nuomone ir pakenkti Europos demokratijai.

„Įtariame, kad „Meta“ moderacija yra nepakankama, kad jai trūksta reklamos ir turinio moderacijos procedūrų skaidrumo“, – sakoma Komisijos vykdomosios vicepirmininkės Margrethe Vestager (Margretės Vestager) pareiškime.

„Facebook“ ir „Instagram“ yra tarp 23, kaip jame nurodoma, labai didelių interneto platformų, kurios privalo laikytis DSA, antraip joms gresia baudos iki šešių procentų pasaulinės platformos apyvartos, o sunkiais atvejais – net uždraudimas.

Tarp kitų platformų – „Amazon“, „Snapchat“, „TikTok“ ir „YouTube“.

„Meta“ nekomentavo, į ką nukreiptas tyrimas, o apskritai teigė, kad bendrovė turi „nusistovėjusį rizikos mūsų platformose nustatymo ir mažinimo procesą“.

„Meta“ atstovas spaudai pridūrė: „Tikimės toliau bendradarbiauti su Europos Komisija ir pateikti jai daugiau informacijos apie šį darbą.“

Įtariame, kad „Meta“ moderacija yra nepakankama, kad jai trūksta reklamos ir turinio moderacijos procedūrų skaidrumo.

Didelė auditorija

Prieš birželio 6–9 dienomis įvyksiančius EP rinkimus Briuseliui ypač didelį susirūpinimą kelia tai, kad „Meta“, bloko vadovų nuomone, neturi veiksmingos rinkimų stebėjimo priemonės.

ES atkreipė dėmesį į „Meta“ sprendimą uždaryti „CrowdTangle“ – skaitmeninę priemonę, kuri laikoma labai svarbia sekant pasklidusias melagienas.

„Meta“ teigė, kad pakeis „CrowdTangle“ nauja „Content Library“ – vis dar kuriama technologija.

Komisija nurodė, kad bendrovė per penkias darbo dienas turi paaiškinti, kokių veiksmų ėmėsi, kad sumažintų riziką, kilusią nustojus naudoti „CrowdTangle“.

ES susirūpinimą kelia didelis „Meta“ platformų pasiekiamumas 450 mln. gyventojų turinčiame bloke. Abi platformos, „Facebook“ ir „Instagram“, turi po daugiau nei 260 mln. aktyvių mėnesio naudotojų.

ES tyrimo objektas yra platus ir apima „Meta“ veiksmus, kuriais siekiama sumažinti politinio turinio įtraukimą į „Facebook“ ir „Instagram“ rekomendavimo sistemas.

Briuselis baiminasi, kad taip gali būti pažeistos DSA skaidrumo taisyklės.

Bloko atstovai taip pat įtaria, kad „Meta“ neteisėto turinio žymėjimo mechanizmas nėra pakankamai lengvai prieinamas ar patogus naudoti, teigė Komisija.

Galutinis terminas, iki kurio tyrimas turi būti baigtas, nenustatytas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių