- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šių metų antrojo ketvirčio duomenys parodė, kad didžiausius atlyginimus prieš mokesčius gavo vilniečiai, o mažiausius – Utenos apskrities dirbantieji, praneša LNK.
Kodėl toks atotrūkis ir ar tai reiškia, kad vilniečiai yra turtingesni, papasakojo ekonomistas Sigitas Besagirskas.
– Kur tas atlyginimų atotrūkis pats didžiausias?
– Atotrūkis didžiausias tam tikruose regionuose, bet matome labai proporcingą pasiskirstymą. Kuo miestas didesnis, tuo atlyginimai didesni. Maksimalus skirtumas yra 400 eurų. Daugiausiai uždirba vilniečiai.
– Pirmauja sostinė, bet nedaug atsilieka ir Kaunas su Klaipėda.
– Taip. Matome, kad finansinis sektorius, biotechnologijos, IT kompanijos įsikūrusios didžiuosiuose miestuose. Tad jos sukuria didesnę pridėtinę vertę. Reiškia, darbdavys gali sumokėti daugiau darbuotojui.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Mažiausi atlyginimai fiksuoti Utenoje. Kodėl taip yra?
– Skirtumas tarp Utenos ir kitų regionų nėra toks didelis. Ten, kur sukuriama mažesnė pridėtinė vertė, ten atlyginimai mažesni. Butai Zarasuose, Vilkaviškyje ar Molėtuose kainuoja ženkliai mažiau nei Vilniuje.
– Tai tie atlyginimai nereiškia, kad vilniečiai turtingiausi šalyje?
– Tikrai ne. Vilniuje yra labai daug skirtingų gyventojų. Vieni gauna daugiau nei bendras vidurkis, kiti gauna, kiek gauna žmogus Utenoje ar net mažiau. Jei mes įvertintume vilniečio išlaidas ir gyvenimo kokybę, būtų dar klausimas, ar ta kokybė geresnė Vilniuje nei Anykščiuose ar Širvintose.
– Ar galima sakyti, kad nemažą dalį vilniečių išlaidų sudaro būsto nuoma ar būsto paskolos įmoka bankui?
– Pagrindinis faktorius, kuris lemia išlaidų skirtumą tarp Vilniaus ir kitų miestų, yra būtent būsto kainos. Visos kitos išlaidos panašios. Parduotuvių kainos daug nesiskiria. Drabužiai, kuras kainuoja Vilniuje panašiai. Būsto kaina yra pats esminis dalykas, pagal kurį sprendžiame, ar brangu gyventi tame mieste.
– Jei jūsų neribotų darbo vieta Vilniuje, kur dar Lietuvoje būtų geriausia gyventi?
– Pasirinkčiau vietą kur nors prie ežero ar upės, kaime, kur ramu. Aš mėgstu vienatvę. Gal tai būtų Neringa, o gal kaimo trobelė kur nors Zarasų rajone. Bet nesirinkčiau Vilniaus. Vilnius labai šaunus miestas, čia miela praleisti savaitgalį, bet vakare grįžus po darbo norisi gamtos, ramybės.
– Vadinasi, ne visada yra gerai ten, kur atlyginimai patys didžiausi? Kaip keitėsi situacija viešose įstaigose?
Kuo miestas didesnis, tuo atlyginimai didesni.
– Didžiausias augimas buvo valstybiniame sektoriuje. Nepaisant to, kad dabar ekonomika yra recesijos fazėje, valstybinis sektorius leidžia sau kelti atlyginimus. Iki šiol labai trūksta kvalifikuotų specialistų, dėl to mes atsisakinėjame ir eksporto užsakymų. Teko kalbėti su darbuotojais, kurie sako, valstybiniame sektoriuje darbo krūvis žymiai mažesnis, mažiau streso, nereikia derintis prie kitų kolegų. Verslas turi įtemptą laikotarpį, o valstybinis sektorius, keldamas atlyginimus, nusivilioja darbuotojus. Manau, kad reikėtų gerokai pravalyti viešąjį sektorių ir atsisakyti tų perteklinių, nereikalingų institucijų ir pareigų. Lietuvoje gyventojų skaičius mažėja drastiškai, labai trūksta daro jėgos, tuo tarpu ta darbo jėga nusiurbinėjama ir daromas spaudimas verslui kelti darbo užmokestį. Kai yra recesija, įmonės negali to daryti. Jei įmonėje sumažėjo užsakymų kiekis, pelnas, o dar ir darbuotojai pradėjo bėgti į viešąjį sektorių, tai tokią įmonę gali ištikti ir bankrotas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„LTG Cargo“ neįleido į Lietuvą dar vieno „Z“ raide pažymėto traukinio vagono
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ pirmadienį neleido Lietuvos teritorija vežti dar vieno Rusijos agresijos Ukrainoje simboliu – raide „Z“ – pa...
-
Pirmadienį beveik dvi valandas vėl buvo atsijungusi „NordBalt“ jungtis su Švedija3
Pirmadienio popietę beveik dvi valandas vėl buvo atsijungusi Lietuvos ir Švedijos elektros jungtis „NordBalt“, pranešė Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“. ...
-
Premjerė: pagrindinis „Rail Baltica“ iššūkis – biudžetas, būtina parodyti projekto brandą1
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pagrindinis europinės geležinkelio vėžės projekto „Rail Baltica“ iššūkis yra jo biudžetas, todėl derantis su Europos Komisiją (EK) dėl papildomo finansavimo Baltijos šalys ...
-
Vyriausybė pasiskolino už 3,421 proc.2
Pirmadienį įvykusiame Lietuvos Vyriausybės vertybinių popierių (VVP) aukcione vidutinės palūkanos sudarė 3,421 proc. ...
-
„LTG Infra“ už 3,4 mln. eurų modernizuos devynias pervažas ruože Vilnius–Klaipėda
„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoja „LTG Infra“ modernizuos devynias prioritetines pervažas geležinkelio ruože Vilnius–Klaipėda. ...
-
Aplinkosaugininkai: „LTG Infra“ sutvarkė 2 tūkst. senų pabėgių
„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoja „LTG Infra“, Aplinkos apsaugos departamento (AAD) nurodymu, sutvarkė 2 tūkst. tonų senų medinių pabėgių Radviliškyje. ...
-
Nuo gegužės pabaigos į pajūrį bus galima keliauti „Pajūrio ekspresu“5
Gegužės 31-ąją startuoja vasaros maršruto pirmasis traukinys „Pajūrio ekspresas“. LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ skelbia, kad reisai šiuo traukiniu bus vykdomi iki rugpjūčio 25 dienos, o biliet...
-
LEA: per savaitę didmeninės elektros kainų vidurkis šoktelėjo 62,5 proc.
Praėjusią savaitę didmeninės elektros energijos kainos Lietuvoje padidėjo 62,5 proc. Anot Lietuvos energetikos agentūros (LEA), kainų šuolį lėmė sumažėjusi atsinaujinančių išteklių jėgainių generacija regione, išaugęs var...
-
Tyrimas: 52 proc. gyventojų draudžia sau priklausantį būstą
Kas antras šalies gyventojas (52 proc.) valdo savo būstą ir yra pasirūpinęs jo draudimu, 31 proc. – draudimo neturi, rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas gyventojų tyrimas. ...
-
Bitininkai: permainingi orai pavasarinio medaus rinkimo nesutrikdė
Permainingi balandžio ir gegužės orai, pasak bitininkų, medaus rinkimo procesų šiemet nesutrikdė labiau nei ankstesniais metais. ...