Quantcast

„LTG Link“ pasirašė 200 mln. eurų paskolų sutartis su NIB ir EIB traukiniams įsigyti

  • Teksto dydis:

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ grupės (LTG) keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ su Šiaurės investicijų banku (NIB) ir Europos investicijų banku (EIB) penktadienį pasirašė 200 mln. eurų paskolų sutartis traukiniams įsigyti, BNS patvirtino Susisiekimo ministerija.

NIB ir EIB suteikė paskolas po 100 mln. eurų ir finansuos 9 elektrinius bei 6 baterinius traukinius, kurie pakeis apie trečdalį keleivinių traukinių parko.

Ministro Mariaus Skuodžio teigimu, susitarimas ne tik grindžia kelią traukinių parko atnaujinimui Lietuvoje, bet ir stiprina Lietuvos geležinkelių integraciją su Europa.

„Tai – naujas etapas „Lietuvos geležinkelių“ sektoriuje, įmonei atsisakant bet kokių ryšių, traukinių dalių ar aptarnavimo iš rytinių kaimynų“, – LTG pranešime teigė M. Skuodis.

„Į priekį judant pagrindinės Lietuvos geležinkelio arterijos Vilnius–Klaipėda elektrifikavimui, įsigyjame modernius elektrinius traukinius, kurie užtikrins naują kelionių kultūrą ir patirtį“, – sakė LTG generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

„LTG Link“ 2023 metų birželį su Šveicarijos traukinių gamybos koncerno „Stadler Rail“ antrine įmone Lenkijoje „Stadler Polska“ pasirašė 226,5 mln. eurų vertės sutartį dėl 15 naujų elektrinių ir baterijomis varomų traukinių įsigijimo.

LTG tuomet teigė, kad pirmieji traukiniai Lietuvą turėtų pasiekti 2025 metais, keleiviai jais keliauti galės jau 2026 metų viduryje, o visi 15 traukinių turėtų važinėti 2027 metais.

„Stadler Polska“ taip pat įsipareigojo iki 2037 metų užtikrinti techninę pagalbą, traukinių priežiūrą ir atsarginių dalių tiekimą. Be to, sutartyje numatyta, jog esant poreikiui, „LTG Link“ galės įsigyti daugiau traukinių.

Naujieji traukiniai kursuos tarp Vilniaus ir Klaipėdos, Vilniaus ir Varėnos bei Kauno ir Šiaulių. Vykstant geležinkelių elektrifikavimui, baterijomis varomi traukiniai kursuos linijomis, kurios nėra elektrifikuotos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

:)))

:))) portretas
ir kam reikalingi tie tusti traukiniai?

Anonimas

Anonimas portretas
Maziau kara Ukrainoj reikia finansuot, tada uzteks ir traukiniams ir nereikes skolinti.

jis

jis portretas
o ką karo metu darysite? elektros tai nebus, traukiniai visi stovės. Nepagalvojote matyt, tiek daug kalbama apie nacionalinį saugumą, o panagrinėkite karą Ukrainoje, dėl elektrinių traukimų ten didelės logistikos problemos.
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių