- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš įsigydami automobilį neretai teišklausome draugų ar giminaičių patarimų, nors atsižvelgti renkantis tikrai yra į ką. „Autogidas.lt“ atstovas Vytautas Rudonius LNK papasakojo svarbiausius niuansus, kuriuos svarbu įvertinti.
– Pradėkime nuo kėbulo: hečbekai, universalai, vienatūriai... Ką čia reikėtų žinoti? Ką rinktis?
– Pirmiausia, mes rekomenduojame įsivertinti savo poreikius. Jeigu gyvenate mieste, niekur nevažiuojate, paprastai rekomenduojame rinktis nedidelio litražo automobilį, mažiuką, galbūt hibridinį, galbūt elektromobilį. Jei mėgstate keliones, turite didelę šeimą, tuomet – didesnį automobilį. Jeigu esate jaunesnis, važinėjate vienas, galbūt rinkitės sportišką automobilį. Pirmiausia rekomenduojame pradėti nuo tipo, įsivertinti savo poreikius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Gyvename tam tikru pokyčių laikotarpiu. Elektromobiliai darosi vis populiaresni, dyzeliniai automobiliai, kai kurie sako, ateities jau nebeturi. Kaip yra iš tikrųjų? Kokiu kuru varomą automobilį reikėtų rinktis?
– Na, tiems, kas daugiau keliauja tarp miestų, matome, kad kol kas elektromobilis ne visai tinkamas, nes (įkrovimo) stotelių yra ne tiek daug, koks galbūt yra poreikis. Šiandien tikrai dyzeliu varomas automobilis yra lyderiaujantis ir nepakeičiamas. Na, o elektromobiliai, kaip matome, dar yra ateitis. Sunku prognozuoti, ar elektromobiliai ilgose distancijoje pakeis dyzelinius automobilius.
Šiandien tikrai dyzeliu varomas automobilis yra lyderiaujantis ir nepakeičiamas.
– O jei tarpinis variantas: žmogus darbo dienomis važiuoja į darbą, į parduotuvę, savaitgaliais – į sodybą ar pajūrį. Koks kuro tipas jam labiausiai pasiteisintų – hibridas, benzinas, dyzelis?
– Pastebime, kad ypač tarp vilniečių elektromobilių paklausa yra, ne vienas elektromobilis ir hibridas mūsų miesto gatvėmis važinėja. Tačiau jeigu žmogus keliauja tarp miestų, jis dažnai turi ir antrą automobilį – ne elektromobilį, nes važiuoti iki Klaipėdos ir grįžti atgal neįkrovus automobilio – sudėtinga. Tačiau jeigu gyvenimas vyksta mieste, niekur nekeliaujama, tikrai pastebime, kad labai dažnai vairuotojai renkasi vadinamąją žalią energiją ir keliauja su elektriniu automobiliu.
– Kaip ieškoti automobilio? Ar reikia koncentruotis į keletą automobilio markių ir nesiblaškyti, ar aprėpti didesnį diapazoną ieškant?
– Pirmiausia mes rekomenduojame nusistatyti bent keletą modelių, tikrai nesusikoncentruoti ties vienu automobiliu, išsirinkti kokius 3–4 patinkančius modelius. Galbūt pasirinkti ir vieną, kuris nėra jums labiausiai patinkantis, nes lyginant dažnai paaiškėja, kad tas automobilis, kuris pradžioje gal ne visai patiko, yra visiškai kitoks ir būtent tokį įsigysite. Lyginant automobilius rekomenduojame paieškoti komentarų, bet tuo visiškai nepasitikėti, paklausyti, ką kalba ekspertai, kokios apžvalgos padarytos. Atliekame apklausas ir pastebime, kad dažnai mūsų pirkėjai labai pasitiki draugais, kaimynais, bet tai nėra iki galo tikslu. Tai yra subjektyvus dalykas, vieniems automobilis bus labai geras, kitiems nelabai, o automobiliu reikės važiuoti pačiam.
– Apie važiavimą pačiam. Atsisėdus į automobilį, į ką reikėtų atkreipti dėmesį, kad nusipirkę nepasigailėtume?
– Būtinai prieš perkant automobilį reikia su kažkuria iš patinkančių markių pavažiuoti, atlikti bandomąjį važiavimą. Atsisėdus į automobilį yra labai svarbus komfortas – vairavimo komfortas, ar įsėdus patogi sėdynė. Jeigu sėdynė nepatogi, pedalai per aukštai, tai jus nuolat erzins. Reikėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kas su jumis važiuos automobiliu, – ar turite gyvūnų, vaikų. Pavyzdžiui, aš turiu vaikų. Mano automobilis yra „ant ribos“, nes trys vaikiškos kėdutės jau gana sunkiai telpa. Todėl būtinai reikia į tokius dalykus atkreipti dėmesį.
– Išsirinkus patinkantį automobilį, prasideda derybos, kalba apie kainą. Kiek galima tikėtis nusiderėti?
– Na, jei automobilis yra paklausus, paklausi jo markė, modelis, nusiderėti būna gana sudėtinga. Tačiau jei automobilis nėra toks paklausus, galima tikrai pardavėjus kažkiek pakalbinti, paspausti, nuolaida galima. Dažnai pastebime, kad tai nebūtinai piniginė nuolaida – galima susiderėti padangų komplektą, jeigu perkate naują automobilį – galbūt aptarnavimą, jeigu naudotą – galbūt kokių nors detalių to automobilio, tarkime, vadinamuosius ragus ant stogo ir pan. Derybos tikrai yra galimos, bet reikia įsivertinti, ką perkate.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi10
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?12
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas49
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau1
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...