- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Rekomendacija: įprastomis sąlygomis oro filtras turi būti keičiamas kas 25–30 tūkst. km, bet važinėjant žvyrkeliais – dažniau.
-
Dūsta automobilio širdis – keiskite filtrą
-
Dūsta automobilio širdis – keiskite filtrą
-
Dūsta automobilio širdis – keiskite filtrą
-
Nuodai: dėl nesudegusių degalų salone juntamas kvapas gali sukelti apsinuodijimo požymių.
Automobilių savininkai neretai sumenkina oro filtrų keitimo svarbą. Paprastai tuo domėtis pradedama tik tuomet, kai pasirodo pirmieji filtro susidėvėjimo ženklai. Tačiau retas žino, kad, atsiradus šių požymių, gali neužtekti vien kosmetinių remonto darbų.
Išvalo orą
Automobilio oro filtras yra svarbus įsiurbimo sistemos elementas, atliekantis tarsi apsauginio barjero funkciją, kad į variklį nepatektų nešvarumų. Jo pagrindinė užduotis – išvalyti įsiurbiamą orą sulaikant įvarius teršalus, pavyzdžiui, dulkes, smėlio daleles ar kitas medžiagas.
Automobilių remonto specialistas Mindaugas Šerėjus pabrėžė, kad oro filtras neatsiejamas tinkamo variklio darbo elementas, kurio paskirtis užtikrinti, kad į variklį patektų kiek įmanoma švaresnis oras. Filtras sulaiko su įsiurbiamo oro srautu keliaujančias dulkes, mikrodaleles ir kitokius variklio darbą neigiamai veikiančius nešvarumus.
Ženklas: pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į variklio galios sumažėjimą. Evaldo Šemioto nuotr.
„Švarus oras, patenkantis į variklį, užtikrina optimalų mechanizmo veikimą. Į degimo kamerą patenkantis atitinkamos kokybės oras turi įtakos degalų degimui, variklio darbo efektyvumui ir jo komponentų ilgaamžiškumui. Galima sakyti, švarus oras pailgina automobilio širdies eksploatacijos laiką“, – teigė M. Šerėjus.
Užsikimšus oro filtrui, gali būti sunkiau įjungti ir variklį, ypač šaltą.
Kada keisti?
Oro filtrą būtina reguliariai keisti, tačiau derėtų atsižvelgti į automobilio gamintojo rekomendacijas. Informacijos šia tema galima rasti transporto priemonės priežiūros instrukcijoje arba apie tai pasiteirauti susisiekus su specializuotu servisu.
„Oro filtro keitimo intervalas priklauso ne tik nuo gamintojo rekomendacijų, bet ir nuo individualių automobilio eksploatacijos sąlygų. Jei dažnai važinėjate sunkiomis sąlygomis, pavyzdžiui, žvyrkeliais, kur daug dulkių, jos taip pat patenka ir į variklį. Tokiu atveju rekomenduojama oro filtrą keisti dažniau“, – patarė M. Šerėjus.
Pasak automobilių remonto paslaugų paieškos platformos Motointegrator.com atstovo, įprastomis sąlygomis oro filtras turi būti keičiamas kas 25–30 tūkst. km. Daug važinėjant žvyrkeliais, tai daryti reikėtų dažniau, pavyzdžiui, kiekvienąkart keičiant alyvą. Tačiau šios rekomendacijos galioja tik lengviesiems keleiviniams automobiliams, kurie ekploatuojami įprastomis sąlygomis.
Išlaidos: dėl nepakankamo oro kiekio, tiekiamo į degimo kamerą, variklis pradeda naudoti daugiau degalų. Justinos Lasauskaitės nuotr.
Gedimo požymiai
Sportinių automobilių arba visureigių oro filtrai turi būti keičiami gerokai dažniau. Jei esate bekelės mėgėjas, atkreipkite dėmesį į oro filtro būklę beveik po kiekvieno pasivažinėjimo ir, jei reikia, prieš kiekvieną išvyką jį pakeiskite.
Oro filtro keitimas yra ne pati brangiausia investicija, bet užtikrina ilgalaikę transporto priemonės eksploataciją, patikimą ir efektyvų variklio darbą. Keičiant filtrą reguliariai galima apsidrausti nuo priešlaikinių variklio gedimų, apsaugant jo komponentus nuo potencialių pažeidimų.
Pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į variklio galios sumažėjimą. Susidėvėjęs oro filtras riboja į variklį tiekiamo oro kiekį, todėl pasikeičia oro ir degalų proporcijos, o mišinys tampa neoptimalus, kai degimas yra efektyviausias. Dėl to gali sumažėti variklio galia ir efektyvumas.
„Užsikimšus oro filtrui, gali būti sunkiau įjungti ir variklį, ypač šaltą. Blogiausiu atveju jis iš viso gali neleisti įjungti automobilio variklio. Be to, dėl nepakankamo oro kiekio, tiekiamo į degimo kamerą, variklis pradeda naudoti daugiau degalų, kadangi variklio valdymo kompiuteris bando koreguoti mišinį, kad kompensuotų galios trūkumą“, – aiškino M. Šerėjus.
Variklio skyriuje ar net automobilio salone gali būti juntamas nesudegusių degalų ar išmetamųjų dujų kvapas, atsirandantis dėl per riebaus degalų ir oro mišinio.
Padidėja tarša
Netinkamas degalų ir oro mišinys dėl užsikimšusio oro filtro gali sukelti nestabilių variklio sūkių, trūkčiojimą važiuojant, netolygių sūkių laisva eiga arba būti dažnai gęstančio variklio priežastis.
Dėl seno ar užsikimšusio oro filtro gali būti netinkamai sudeginami degalai variklio degimo kameroje, tuomet jie patenka į išmetimo sistemą, o iš duslintuvo matyti virstantys juodi dūmai. Tinkamai nesudegantys degalai rodo, kad oro ar degalų mišinys yra riebus, kitaip tariant, tokiam mišinyje yra per daug degalų ir per mažai oro.
Kliūtis: dėl padidėjusios taršos techninės apžiūros metu transporto priemonė gali nebeatitikti techninių reikalavimų. Justinos Lasauskaitės nuotr.
„Užsikimšus oro filtrui dažnai pasitaiko, kad variklio skyriuje ar net automobilio salone gali būti juntamas nesudegusių degalų ar išmetamųjų dujų kvapas, atsirandantis dėl per riebaus degalų ir oro mišinio. Atminkite, kad degimo metu susidarančios medžiagos yra kenksmingos žmogaus organizmui, jos neigiamai veikia keleivių sveikatą ir net gali turėti įtakos eismo saugumui. Tai gali sukelti ir apsinuodijimo požymių – ilgai važiuojant tokiomis sąlygomis pradeda pykinti, skaudėti galvą, atsiranda išsiblaškymo pojūtis“, – įspėjo M. Šerėjus.
Susidėvėjęs oro filtras gali turėti įtakos ir katalizatoriaus darbui, todėl, atliekant išmetamųjų dujų patikrą, aptinkamas didesnis azoto oksidų (Nox) kiekis. Dėl padidėjusios šio rodiklio vertės techninės apžiūros metu automobilis gali nebeatitikti techninių reikalavimų. Taigi, nereikėtų ignoruoti gamintojų rekomendacijų ir oro filtrą keisti laiku, kad būtų išvengta su tuo susijusių rimtesnių padarinių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi10
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?11
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas47
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau1
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...