- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Aktyviai stebime elektrinių transporto priemonių rinką ir keliame sau tikslus toliau tobulinti savo gaminius, kad vežėjai gautų maksimalią naudą", – teigė pirmuosius mūsų šalyje serijiniu būdu pagamintus elektrinius autobusus pristačiusios bendrovės "Altas Auto" generalinis direktorius Edvardas Radzevičius.
Testavo ne vien Lietuvoje
2020-ųjų liepą "Altas Auto" ir elektros pavarų gamintoja "Elinta Motors" paskelbė apie bendrus planus kurti serijinės gamybos elektrinius autobusus.
Per pastaruosius metus abiejų įmonių inžinieriai suprojektavo tris skirtingus modelius, atliko visus reikiamus testavimo ir sertifikavimo darbus.
Šiuo metu jau atlikti variklio galios bandymai, baterijų ir kitų elektrinių automobilių dalių saugos, smūgių ir vibracijų, taip pat pasyviųjų saugos sistemų – EABS, ABS, ESP – veikimo testai. Išbandytas ir nuokrypio nuo važiuojamosios juostos indikatorius, atlikti triukšmo ir visi kiti reikiami bandymai elektrinio autobuso saugumui užtikrinti.
Autobusų elektros pavara išbandyta įveikus 4 mln. km, o su demonstraciniais modeliais jau nuvažiuota per 10 tūkst. km. Šios transporto priemonės ir toliau bus testuojamos bei demonstruojamos įvairiose Europos šalyse, bandomi įvairūs darbo režimai skirtingomis klimato sąlygomis. Demonstracinių modelių kūrimo ir testavimo darbams išleista daugiau nei 1 mln. eurų.
Aktyviai investuojama ir toliau: numatyta kurti daugiau modelių, labiau tobulinti įrangą, kad baterijos būtų įkraunamos dar greičiau ir autobusai nuvažiuotų didesnį atstumą.
Su įkrova – per 200 km
"Altas Auto" gamykloje pristatyti pirmieji autobusų prototipai: "EV Ecoline" ir "EV Cityline".
Priemiesčiui skirtas "EV Ecoline" turi devyniolika sėdimų vietų, o miesto autobuse "EV Cityline" tilps iki 23 keleivių.
Priemiesčiui skirtas "EV Ecoline" turi devyniolika sėdimų vietų, o miesto autobuse "EV Cityline" tilps iki 23 keleivių.
Elektriniai modeliai turi po tris baterijų blokus, kurių bendra talpa yra 115 kWh, jie aprūpina 150 kW galingumo elektros variklį. Autobusas viena įkrova miesto sąlygomis gali nuvažiuoti per 200 km. Tokio atstumo pakanka miestuose ir priemiesčiuose kursuojantiems mažiesiems autobusams.
Elektriniai autobusai aprūpinti greitojo įkrovimo įranga (krovimo galia – daugiau nei 70 kW), tad baterijos įkraunamos šiek tiek greičiau nei per 2 valandas. Gamintojų teigimu, elektros išlaidos 100 km nesieks 8 eurų.
Kitokia transmisija
Pasak E.Radzevičiaus, vienas iš elektrinių autobusų pranašumų – išmaniųjų technologijų integracija.
Naudojantis mobiliąja aplikacija "Can In Phone" bus galima valdyti tam tikrus autobuso parametrus, saugos sistemas, aktyvuoti klimato kontrolę. Autoparko valdymo programa "Xirgo" vartotojui suteiks galimybę matyti visą elektrinių autobusų telemetriją realiuoju laiku kompiuterio ekrane.
Kuriant autobusus buvo atsisakyta ir transmisijos dalies. Elektros variklis galią perduoda tiesiogiai į galinį reduktorių be papildomos transmisijos, tad energijos nuostoliai mažesni, palyginti su pavara, kurią turi įprastas dyzelinis autobusas.
Mažieji elektriniai autobusai iš pirmo žvilgsnio bus panašūs į analogiškus vidaus degimo variklį turinčius modelius, tačiau "Altas Auto" elektrinių autobusų modeliams išskirtinumo suteikia tam tikri dizaino akcentai (pavyzdžiui, kitoks prietaisų skydelis, kuriame aiškiai atsispindės būtent transportui su elektrine pavara aktualūs rodmenys).
"Altas Auto" nuotr.
Pritaikyti neįgaliesiems
Anot E.Radzevičiaus, rinkai pristatytų autobusų įranga skirtinga, o transporto priemonių individualizavimas pagal specialius poreikius yra vienas iš klientui svarbiausių aspektų renkantis konkretų modelį.
Elektriniai "Altas Auto" modeliai pritaikyti neįgaliesiems: miesto autobusai turi atsilenkiančias rampas vežimėliams, o priemiesčio autobusai – kelis skirtingus vidaus įrangos variantus. Jie galės būti su integruotais liftais, skirtais specialiųjų poreikių turintiems keleiviams.
Kartu su aštuoniolika savo užsienio partnerių "Altas Auto" pardavinės autobusus, įrengtus ant "Mercedes-Benz Sprinter" automobilių bazės, kuri yra populiariausia mažųjų autobusų gamyboje ir geriausiai pritaikyta įvairioms modifikacijoms. Atskirą liniją su MAN TGE baze Lietuvos gamintojai pateiks MAN koncernui, su kuriuo ypač glaudžiai bendradarbiauja. Jau dabar trijų modelių autobusus koncernas yra oficialiai įtraukęs tarp savo gaminių.
Nuotolinė diagnostika
Lietuvoje sukonstruoti elektriniai autobusai, atsižvelgus į naudojimo paskirtį ir specifikaciją, Europos vežėjams kainuos nuo 160 tūkst. iki 180 tūkst. eurų (be PVM).
"Jau dabar matome, kad mūsų gaminiai tikrai bus paklausūs ir konkurencingi, tačiau taip pat suprantame, kad kol kas tai yra žymiai brangesnė transporto priemonė nei dyzeliniai autobusai", – sakė E.Radzevičius.
Autobusams suteikiama 24 mėnesių, o baterijoms – net 60 mėnesių garantija. Transporto techninę priežiūrą atliks "Altas Auto" specialistai. Šių modelių aptarnavimas - gerokai paprastesnis ir pigesnis nei įprastų dyzelinių.
Techninius parametrus nuolat stebės ir gamintojai, tad klientai bus informuojami apie nuotolinės diagnostikos rezultatus. Tai gerokai palengvins eksploataciją, klientai bus informuojami apie gedimus ar artėjančius serviso aptarnavimus, o prireikus galės iš anksto užsisakyti reikiamų detalių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi14
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?14
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas54
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Grėsminga promilių statistika1
Šį mėnesį sulaikytų neblaivių vairuotojų antirekordininku pretenduoja tapti Vilniaus gyventojas. ...
-
Perspėja automobilių pirkėjus: saugokitės pardavėjų gudrybių2
Naujų automobilių pirkėjai jaučiasi ramūs, nes dėl suteiktos garantijos jie bent kelerius metus gali nesirūpinti automobilio problemomis. Naudota transporto priemonė neretai atneša galvos skausmą. Specialistai pataria, kaip išsirinkti na...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau1
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...